I Jornades de Manganime de Girona

Aquest fòrum correspon a les activitats programades per l'Aula Manga, i el controla la Comissió d'Activitats, encarregada d'organitzar-les. Us informarem a través d'aquesta secció de totes les projeccions i activitats previstes a curt termini.

I Jornades de Manganime de Girona

EntradaAutor: Palex » 14 jul. 2007 17:09

Obro tema per explicar que ja hi ha un dibuixant pel cartell, si a tothom li sembla bé, vaig proposar que es podria fer un dibuix per algun dibuixant gironí (potser alguns ja el coneixeu de la reunió COGI-Aula Manga, el noi alt amb cabells llargs que anava diguen vinga joves xD), crec que així potenciem el manga català i després posem imatges del que projectessim, per exemple...

Doncs bé n'he trobat un... i la seva proposta és la següent:

És un dibuix molt esquemàtic xD (Si voleu veure com dibuixa aneu al final del post)

Imatge

Les siluetes que veus al mig de color negre serien els dibuixos que jo faria
la cara del fondo per cert es un intent-rapid de cap de mecha xD
aleshores, els laterals, veus que son vermells?

aquella es la zona a on van les projeccions. Les podem colocar de 2 maneres: Retallant y enganchant els personatjes de les projeccions y posarlos en la imatge o postant imatges de les escenes mes significatives de cada una

aleshores
el gris, que posa "Project Girona" (un titol fet així a la rapida xD)

serien les lletres importants del cartell

la idea es que aquestes lletres siguin fetes guapes, amb efectes photoshop inclosos
y, derrere de les lletres (al fons), com si formesin el logo del titol de la "peli" del cartell

posar lo mateix pero en japo

Exemple del que diu
No se si son lletres japoneses o no, pero a sota de "Yu-Gi-Oh!" hi han uns caracters

la idea es fer algo similar, posar el titol en catalá y a sota els caracters/hiragana en japones

Imatge

a sota del "logo del titol" hi hauria la data y a on es pot trobar info
i a peu de cartell, organitzadors y colaboradors

I aquí us deixo amb un dibuix seu, perquè us en feu una idea, oks?

Imatge
Palex
MegaFrikidelFòrum
 
Entrades: 511
Membre des de: 10 set. 2006 21:54
Ubicació: Barcelona|Girona|Figueres

EntradaAutor: koroki » 15 jul. 2007 11:04

mmm sobre el dibuixant dire una cosa :

No li falten ganes, es un dibuix on es veu tot el esforç que s'ha posat, pero li manquen coses ( parlo del dibuix ultim). Personalment li manca una mica. Preferiria veure algun mes. Despres tambe la Taki proposara alguna versio seva si creu que pot fer algu millor.
Imatge
Avatar de l’usuari
koroki
aulamanga no kami
 
Entrades: 9341
Membre des de: 09 set. 2006 12:17

EntradaAutor: Palex » 15 jul. 2007 15:07

Jo vaig proposar-lo perquè crec que dibuixa bé...
No crec tampoc que s'hagi de fer-ne un competició... vull dir que si no us semblava bé haver-ho dit o haver dit que coneixeu algú altre, jo em vaig oferir... dic ja que conec a un noi de la COGI que el que més li agrada és dibuixar i a més jo he vist molts dibuixos seus i ho fa bé (evidenment no és un mangaka japonès, però el resultat tampoc em sembla tant dolent).

Però en fi no sé... que la Taki ensenyi un dibuix també, i fem una competició, o què?
Que us sembla...
Palex
MegaFrikidelFòrum
 
Entrades: 511
Membre des de: 10 set. 2006 21:54
Ubicació: Barcelona|Girona|Figueres

EntradaAutor: Jako-kun » 16 jul. 2007 09:11

Seria millor k es penjessin les dos proposicions i k la gent decidís.....tot i k sempre he preferit els cartells corta pega wallpaper.....xo dibuixat és molt més original....XD
Imatge
Avatar de l’usuari
Jako-kun
Stardust Crusader
 
Entrades: 2887
Membre des de: 12 oct. 2006 16:38
Ubicació: Girona/Figueres/Cabanes

EntradaAutor: aeris24 » 16 jul. 2007 13:52

A veure, que no hi hagi mals rotllos, please. Em sembla molt bé l'oferta del Palex (bé, del seu amic), però tampoc crec que s'hagi de tancar la porta si algú més vol fer una proposta. No és una competició, però sí que crec que les coses s'han de decidir democràticament (com tot), així que si hi ha diverses persones que volen fer propostes simplement posaria un termini (30 setembre?) i faríem el més votat, o per què no, tots els que es presentin si ens agraden (també queda guai que siguin diferents).
Imatge
Avatar de l’usuari
aeris24
Site Admin
 
Entrades: 357
Membre des de: 10 set. 2006 17:58
Ubicació: Girona/Blanes

EntradaAutor: koroki » 16 jul. 2007 17:42

no no, mai he creat mals rollos, pero si es fa un dibuix original que estigui prou be ^^U, nomes donava la meva visio critica sobre el dibuix i els meus gustos. No era excluient de cap manera.
A mi personalment mai ma agradat els cartells amb dibuixos orginals, perque solen estar bastant mal fets o es nota massa o tenen erros bastant grans. Tot i aixi si tenim una bona proposta mai mi oposare.

Els copy paste wallpapers tampoc son lo millor quant es nota clarament que es un wallpaper, estaria millor un cut&paste dels originals del anime i creacio integra del "wallpaper".

No es sencill.
Imatge
Avatar de l’usuari
koroki
aulamanga no kami
 
Entrades: 9341
Membre des de: 09 set. 2006 12:17

EntradaAutor: Palex » 19 jul. 2007 21:34

Ok. Jo només vaig fer aquesta proposta...

Fem una cosa si uns sembla, posem un termini per a fer el dibuix jo posaria el 15 de Setembre o així, perquè d'aquesta manera el cartell podrà estar fet per fins de setembre principis d'octubre i ja es podrà començar a distribuir.

Què us sembla doncs posar de termini el 15 de Setembre... encara que crec que ja que es fa un concurs s'hauria de fer obert a tothom tant per tant, no?


Amb premis i tot i fer una galleria a la web amb totes les propostes o així...
Dels premis ja me'n puc ocupar jo, alguns manga o així...
Palex
MegaFrikidelFòrum
 
Entrades: 511
Membre des de: 10 set. 2006 21:54
Ubicació: Barcelona|Girona|Figueres

EntradaAutor: Kerla » 19 jul. 2007 21:44

Si realment es vol fer un concurs, si de cas es fa bé, i com diu en palex, obert a tothom. es pot enviar un mail a la gent de l'associació per si a algu li interessa també.
Avatar de l’usuari
Kerla
Mangaddicte
 
Entrades: 556
Membre des de: 21 set. 2006 09:22
Ubicació: Blue Boy

EntradaAutor: Palex » 19 jul. 2007 22:03

Jo ho faria ben simple! Unes bases senzilles... i ja està amb un premi...


Què us sembla això...?



EXPLICACIÓ:

Si tens entre 14 i 29 anys (aclaració: el que entenem per a joves, no és per excloure ningú, però crec que això està enfocat als joves per això proposo aquestes edats) i t'agrada dibuixar manga, aquesta és la teva oportunitat. Ja que t'oferim la possiblitat de que el teu dibuix sorti en el cartell de les I Jornades de manganime de Girona.

El dibuix escollit sortirà al cartell de les primeres jornades de manganime que es celebrarant al Novembre a la capital gironina. El guanyador del concurs obtindrà un lot de còmics manga i tots els dibuixos participants seran exposats als webs d'Aula Manga.org i Otaku Girona.com

BASES:

S'ha de lliurar un dibuix (colorejat o no) tamany mínim DIN-A4, DIN-A3 màxim abans del 15 de Setembre al correu dibuixcartell@otakugirona.com.

(Nota: Et demanem que el dibuix estigui al màxim de definit, ja sigui passat amb bolígraf, roting o tinta xinesa, per tal de facilitar-nos la feina posterior).
Palex
MegaFrikidelFòrum
 
Entrades: 511
Membre des de: 10 set. 2006 21:54
Ubicació: Barcelona|Girona|Figueres

EntradaAutor: koroki » 20 jul. 2007 13:49

Jo no faria un cocnrus sino mes aviat que vaguin surtin candidats. JO al menys busco el millor cartell, imatge o el que sigui. Algu decent. NO vull tenir un nana day 2 ( perdo per qui li agrades). Una de les maneres de arribar millor es amb un caretll atractiu.
Imatge
Avatar de l’usuari
koroki
aulamanga no kami
 
Entrades: 9341
Membre des de: 09 set. 2006 12:17

EntradaAutor: Palex » 20 jul. 2007 15:08

koroki ha escrit:vagin surtin candidats.


Ja, però con els trobes...?
Si publicites un concurs i tal te'n assegures que es complirant unes normes... i en pots fer difussió, sinó com penses trobar la gent...
Palex
MegaFrikidelFòrum
 
Entrades: 511
Membre des de: 10 set. 2006 21:54
Ubicació: Barcelona|Girona|Figueres

EntradaAutor: Kerla » 20 jul. 2007 16:19

Doncs crec que el simple fet "que vagin sortin candidats" seria el que fes que es repetís el "nana day 2".

Si es vol fer una cosa, que sigui organitzada i no que tothom faci el que cregui o li doni la gana.

Difícil no és, simplement es diu característiques del cartell, es posa un dia màxim d'entrega i d'entre els que hi hagi s'escull. Què hi ha d' inconvenient, problemàtic o negatiu?

Personalment sóc del parè de obrir a qui vulgui de enviar la seva proposta i desprès triar dels que més ens agradin un o dos (estaria bé tenir diferents tipus de cartells, atrauen més l'atenció)
Avatar de l’usuari
Kerla
Mangaddicte
 
Entrades: 556
Membre des de: 21 set. 2006 09:22
Ubicació: Blue Boy

EntradaAutor: koroki » 20 jul. 2007 18:35

Jo ho deia per no liar la cosa amb normes, sempre es fa més cansat fer alguna cosa si tens limitacions o simplements has de seguir una pauta. Trenca la "originalitat" del participant.

Jo crec que es com posar pegas a la poca gent que vingui. Prefereixo centrar-me a buscar gent, i que tothom posi la seva proposta, a posar unes normes.

Tot i això si ja estan fetes cap problema. La questio es trobar prou gent. Es molt macu posar unes normes, però mes dificil es trobar algú capaç de fer un cartell. Jo trobo algú molt xungo fer un cartell adequat, basicament perquè soc molt escrupolós, pel que crec que la cosa mes complicada es trobar gent.

Per contestar a en palex, tenir un concurs no es sinònim de candidats.
Imatge
Avatar de l’usuari
koroki
aulamanga no kami
 
Entrades: 9341
Membre des de: 09 set. 2006 12:17

EntradaAutor: Palex » 20 jul. 2007 19:06

A veure a mi sincerament més igual el concurs jo no sé dibuix i tampoc m'hi presentaré... a més en el cas si no es fas concurs jo sóc el que més em beneficiu, perquè havia dit de posar premis i aquests premis els puc fer servir per sortejos a la web d'otakugirona.com. Encara que crec que tampoc té massa sentit limitar-ho a dues persones (i si diguem que acceptem qualsevol proposta, jo ho veig com un concurs i si promociones bé un concurs també pots donar a conèixer l'Aula Manga, i no simplement dius són unes jornades sinó que també dius, ostres també fan el primer concurs de dibuix manga de girona, jo que sé per dir-ho d'alguna manera).

Respecte a les normes sempre és necessari, més que res perquè no et vingui un pavu amb un dibuix de 100 x 100 px... i no entenc lo de trencar la originalitat, es posen normes... com que es quedi ben definit el dibuix, perquè si s'ha de pintar el dibuix (amb paint, photoshop, Corel) és més complicat si les línies del dibuix no estan ben reseguides...

I llavors et torno a preguntar... buscar gent, com? vull dir d'on la vols treure, perquè que jo sàpiga dins l'aula manga no hi ha massa gent que tingui com a hobbie dibuixar manga, i menys amb personatges que no es noti que són "doujinshins" (com molt bé has dit tu).

(Tampoc he acabat d'entendre l'altre post, dius que no sigui un concurs obert... i no sé si sóc jo però... em dona la sensació que si no es fa un concurs donant alguna cosa, incentivant a la gent i fent promoció no vindrà algú a la pàgina d'Aula Manga preguntant pel disseny de dibuix de cartell).

No sé si ha de resultar tant complicat que se'n encarregui la comissió de disseny, i ja està. Més que res perquè això està derivant en un debat que sembla no portar en lloc. O fer votacions, així de simple

Què voleu, que el cartell es faci...

1. Amb photoshop com tots els de l'aula manga fins el moment
2. Fer un concurs amb joves gironins per escollir un dibuix
3. No fer el concurs, però també escollir un dibuix.
Palex
MegaFrikidelFòrum
 
Entrades: 511
Membre des de: 10 set. 2006 21:54
Ubicació: Barcelona|Girona|Figueres

EntradaAutor: Airin_Reika » 20 jul. 2007 22:44

Oh un cartell! M'agrada motl l'estil de dibuix d'akest noi, passat a color milloraria molt... jo tambe dibuixo manga amb la meva tableta i el photoshop o sigui que si puc, presentare algun cartellet ^^
Si voleu una referencia visteu la meva pagina http://airinreika.deviantart.com
Airin_Reika
Membre HIPERACTIU
 
Entrades: 187
Membre des de: 19 jul. 2007 22:23

Següent

Torna a: Activitats Aula Manga

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

cron