Treball de recerca sobre el manga

Comentaris, debats... Sobre qualsevol mangAnime que llegiu o segiu. Si el fòrum es desborda, es crearan seccions amb cada tipus de manga (shonen, seinen, shojo, hentai, yaoi, yuri, magical girls xD, ... etc)

Treball de recerca sobre el manga

EntradaAutor: Sakura16 » 04 jul. 2011 16:07

Hola, otakus!

Sóc una estudiant de batxillerat i faig el tdr sobre el manga.

Estic en la part de les característiques específiques del dibuix, és a dir, tot allò que fa referència als ulls (grans, de colors estranys), els cabells (llarguíssims, colors impossibles,... etc).

Volia demanar-vos la vostra opinió, perquè em digueu quines característiques més rellevants a part d'aquestes penseu que hauria de posar al treball.

Moltes gràcies!

:kawai_oi: :D
SAKURA
Sakura16
New_member
 
Entrades: 4
Membre des de: 04 jul. 2011 15:59

Re: Treball de recerca sobre el manga

EntradaAutor: Midgar Wolf » 04 jul. 2011 18:23

Uoo una tendre i jove estudiant de batxillerat demanant consells, kawaiiiii *_*


El dibuix manga es molt més complex del que sembla. Si busques i et baixes la colecció de llibres "Como dibujar Manga" trobaràs molta informació sobre com es desenvolupa el dibuix i quines característiques o trets fonamentals ha de tenir segons el tipus d'estil que volguis aplicar al manga, etc...
ImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Midgar Wolf
Postejador Nat
 
Entrades: 292
Membre des de: 14 abr. 2011 22:23

Re: Treball de recerca sobre el manga

EntradaAutor: koroki » 04 jul. 2011 21:08

Home tens feina per fer xD, però ja t'el han deixat fer xD ?

Conec gent que ho va intentar i li van dir que no.

Sobre el manga, una branca "facil" on treballar es la historia del manga, des de els anys 50/60, passant pels 70 i el naixement del manga propiament dit amb Ozamu Tezuka) pasant pels prospers 90 i evidentment ara xD

Tot això sempre ho pots relacionar amb la historia de Japó on es veu clarament el tipus de manga que es fa per la epoca que pasen (50/60 => post guerra; 70/80 => Boom econòmic, por de la guerra freda; 90 => Crisis econòmica japonesa; 00 => Actualitat ).

Sobre el estil de dibuix, algu que es bastant caracteristic també sol ser el nas, que es normalment molt petit, en referencia als japonesos, que el tenen bastant petit (de fet quant dbuixen extrangers sempre els hi fiquen nasos grans). També fer referència al traç de un manga normalment molt simple i amb pocs traços, no es centren massa en els detalls o ombres, que es solen fer amb trames.

PD : Has vingut algun cop a alguna de les nostres jornades >< ?
Imatge
Avatar de l’usuari
koroki
aulamanga no kami
 
Entrades: 9341
Membre des de: 09 set. 2006 12:17

Re: Treball de recerca sobre el manga

EntradaAutor: Tsukki » 06 jul. 2011 21:23

Pots comentar tota la branca dels chibis es a dir que també existeix aquest tipus de dibuix dins el manga, pots comentar que el dibuix canvia molt segons el genere:

Per exemple el que normalment segueixen:

Shojo: Traçat mes fi, els homes son mes afeminats, hi ha moltes trames...

Shonen: Traçat mes gruixut, trames quasi inexistents...
Avatar de l’usuari
Tsukki
New_member
 
Entrades: 14
Membre des de: 21 juny 2011 23:44

Re: Treball de recerca sobre el manga

EntradaAutor: Sakura16 » 06 jul. 2011 23:03

Moltes gràcies! m'he estat mirant la col.lecció de como dibujar manga i la veritat és que si que hi donen bastantes caracteristiques, ja les anire relacionant amb el tema :grin: Sobre els chibis, tinc entès si no m'equivoco que es el que es diu superdeformed (?), que també ho he posat dins de l'apartat d'estils.

koroki, si que me'l deixen fer, pero el més probable és que em diguin que l'hauré de retallar per algun cantó perquè porto 20pags i molt poca informació, i és fins a 50pags... u.u el que més em costa és relacionar el dibuix amb l'història, perquè jo preferia fer un treball més pràctic que teòric. Però enfi!

PD: no, no he vingut mai per aqui... si trobo algú que s'anima a venir amb mi, algun dia vindré ^^

:razz: meeeercii !!
SAKURA
Sakura16
New_member
 
Entrades: 4
Membre des de: 04 jul. 2011 15:59

Re: Treball de recerca sobre el manga

EntradaAutor: Tsukki » 07 jul. 2011 00:50

Sakura jo tampoc he anat mai xD podríem animar-nos un dia les dues y anar de cop ^^

Sobre l'historia/dibuix podràs veure que hi ha una diferencia molt gran d'estil en els primers mangas que eran fets a temples i que no eren com el coneixem ara. Desprès tens L'època del manga en la segona guerra mundial que te un estil totalment diferent, desprès va aparèixer el manga d'astroboy que va ser el primer en posar els tipics ulls grans. I tens L'Època shojo on van començar a aparèixer histories per noies com per exemple candy candy, georgie...
Avatar de l’usuari
Tsukki
New_member
 
Entrades: 14
Membre des de: 21 juny 2011 23:44

Re: Treball de recerca sobre el manga

EntradaAutor: Sakura16 » 07 jul. 2011 10:58

Gràcies Tsukki, ja buscaré quins eren els tipus de dibuixos en cada època; això de que els primers manga es feien als temples ho vaig trobar, i també que es feien en cases de banys termals, que simbolitzaven déus i coses aixi...

i si, ens podriem animar i anar-hi! a mi ja em faria gràcia :3 a més seria un plus pel treball :grin:
SAKURA
Sakura16
New_member
 
Entrades: 4
Membre des de: 04 jul. 2011 15:59

Re: Treball de recerca sobre el manga

EntradaAutor: koroki » 07 jul. 2011 12:11

Home la part d'historia sempre es interesant i queda molt profunda. Sempre pots relaciona-ho amb la tematica dels mangas en aquelles epocas, no se si vols donar aquesta basant.

Per altre banda sobre el dibuix segons les epocas aqui tens una cosa que va fer Kyoani que es bastant divertida, pero que exemplifica molt bé el canvi del dibuix per les èpoques.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
koroki
aulamanga no kami
 
Entrades: 9341
Membre des de: 09 set. 2006 12:17

Re: Treball de recerca sobre el manga

EntradaAutor: Sakura16 » 07 jul. 2011 12:31

Uau, he filpat amb aquest dibuix! esta molt molt molt bé!!! :shock: casi que amb aixo resumeixo totes les èpoques jajaja moltes mercis :3
SAKURA
Sakura16
New_member
 
Entrades: 4
Membre des de: 04 jul. 2011 15:59


Torna a: MangAnime

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

cron