Un manga de Kodansha, acusat de plagi

Comentaris, debats... Sobre qualsevol mangAnime que llegiu o segiu. Si el fòrum es desborda, es crearan seccions amb cada tipus de manga (shonen, seinen, shojo, hentai, yaoi, yuri, magical girls xD, ... etc)

Un manga de Kodansha, acusat de plagi

EntradaAutor: Jako-kun » 23 des. 2007 18:32

S'ha fet públic un cas de plagi per part d'un manga publicat a la revista Dragon Mazagine de la Editorial Kodansha.....es tracta del manga "Megabaka" del mangaka Naka Gomura, on en la seva historia es presenten algunes vinyetes que recorden a escenes famoses de mangas coneguts com "Death Note", Del Cielo Al Infierno", Air Gear" i "MPD Psycho".

Després de la polèmica creada per multitut de lectors, que han comparat les escenes amb els anteriors mangas, Naka Gomura ha admitit el plagi i l'Editotial Kodansha ha emitit un comunicat demanant disculpes.

En la imatge (extreta dels foros 2ch) es pot observar la comparació de vinyetes entre "Megabaka" i "Death Note".
Imatge
Imatge

PD: sincerament trobo normal que algunes escenes s'assemblin, ja que d'alguna serie s'haurà hagut d'inspirar, xo pel que he vist n'hi han bastantes, i aki tan sols algunes del manga de Death Note, m'agradaria saber kines hi han de Tenjou Tenge i de MPD Psycho....a més ha acceptat que ha plagiat....per tant...ù.u...YOU FAIL NAKA GOMURA!!!
Imatge
Jako-kun
Stardust Crusader

Entrades: 2887
Membre des de: 12 oct. 2006 16:38
Ubicació: Girona/Figueres/Cabanes

EntradaAutor: Eleone » 24 des. 2007 01:51

Ostres... doncs si que s'assemblen... o.o

Habia escoltat també parlar d'un shojo manga fa temps (no m'enrecordo del nom! x.x). Em sembla increible que els autors de mangas fassin aixo... ^^U
Eleone
Li agrada el Manganime

Entrades: 38
Membre des de: 24 set. 2007 14:12

EntradaAutor: Taki » 25 des. 2007 16:29

Recordo el cas d'un plagi de la mangaka Kayono al manga Wild Rock... Era bastant similar a això. Però és que crec que mentre argumentalment no sigui un plagi, tampoc n'hi ha per tant.
Imatge
Imatge
Taki
OtaKing

Entrades: 1561
Membre des de: 03 abr. 2007 21:47

EntradaAutor: Eleone » 27 des. 2007 00:34

Home... pensa que tant la historia com el dibuix costen bastant perquè l'estiguin copiant! ^^U Jo penso que s'ha de castigar el plagi. Si es demana permés i es donen crèdits, ja es una altra història... però mentre no es faci així... -3-
Eleone
Li agrada el Manganime

Entrades: 38
Membre des de: 24 set. 2007 14:12

EntradaAutor: Taki » 27 des. 2007 01:26

Però pensa que passa constantment. Si l'autor no sap com fer una postura, el més probable és que miri revistes o li demani a algú que posi... Vaja, dic jo. Copiar d'un manga no em sembla bé, però vaja, no és com per fer-li pagar una millonada. Penso que l'argument és més important, així com el disseny dels personatges. Aquí sí que fotria denúncies a segons qui.

Com ja he dit, coses semblants han passat abans i no hi ha hagut denúncia. Perquè? XD Doncs perquè ara... És Death Note.
Imatge
Imatge
Taki
OtaKing

Entrades: 1561
Membre des de: 03 abr. 2007 21:47

EntradaAutor: koroki » 27 des. 2007 20:48

Penso el mateix que la taki, tot i que es massa bestia el que ha fet, sino ha copiat el argument per mi no es massa important. Molts mangakes es basen en dibuixos de altres per fer poses que no els hi surten, o inclus copies de la realitat, revistes, ect.

Es algú normal.

Tot i aixi, aquest sa pasat una estona, masses escenes de un mateix manga xD
Imatge
koroki
aulamanga no kami

Entrades: 9341
Membre des de: 09 set. 2006 12:17

Torna a: MangAnime

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants